Repertuar DKF Rumcajs – styczeń 2022

Seanse odbywają się w każdy poniedziałek o godzinie 18.00 w Klubie Politechnik

10.01 – Aida

Wojna w byłej Jugosławii, a dokładniej masakra w Srebrenicy, widziana oczami kobiet: reżyserki i jej tytułowej bohaterki, tłumaczki, desperacko próbującej nazwać i powstrzymać wydarzenia, których grozy nikt nie chce przyjąć do wiadomości. Aida pracuje w bazie ONZ, wokół której gromadzą się tysiące cywilów. Szukając w tłumie męża i synów, wierzy, że uda jej się kogoś przekonać, komuś wytłumaczyć, wybłagać jeden podpis, wynegocjować życie. Ta poruszająca opowieść o samotności ofiary zbiera rewelacyjne recenzje i rozpala emocje widzów. Opowieść Žbanić ma tak ogromną siłę również dlatego, że okazuje się do szpiku kości współczesna. Jej scenariusz, w którym główną rolę odgrywa bezradność ofiar, cynizm sprawców, słabość instytucji i obojętność świata, powtarza się coraz częściej, coraz intensywniej wszyscy odczuwamy głód solidarności.

Reżyseria: Jasmila Žbanić

Scenariusz: Jasmila Žbanić

Obsada: Jasna Duričić, Raymond Thiry, Reinout Bussemaker, Johan Heldenbergh

Dramat, prod. Austria / Francja / Holandia / Bośnia i Hercegowina, 2020r., 104 min..

17.01 – Fantazje

W zderzeniu ze swoimi fantazjami, sześć par próbuje zgłębić ukryte strony swojego intymnego życia. Sześć pytań o źródło przyjemności: od odgrywania ról poprzez ekshibicjonizm aż do abstynencji. Sześć historii opartych na tym samym motywie dotyczącym pragnień w dzisiejszych czasach. Chodzi jednak nie tylko o swoje pragnienia, ale także o pragnienia innych….

Reżyseria: David Foenkinos / Stéphane Foenkinos

Scenariusz: David Foenkinos / Stéphane Foenkinos

Obsada: Denis Podalydès, Suzanne Clément, Monica Bellucci

Komedia, prod. Francja, 2021r., 102 min.

24.01 – Benedetta

Koniec XVII wieku to czas, gdy ludność w Europie dziesiątkowana była przez szalejącą epidemię. Zamożna rodzina młodej Benedetty Carlini, ujawniającej niespotykane talenty od najwcześniejszych lat, postanawia zawierzyć córkę Bogu. Trafia ona pod skrzydła siostry przeoryszy jednego
z toskańskich klasztorów. Dziewczynka szybko wywołuje w nowym miejscu poruszenie, gdy podczas modlitwy w niewytłumaczalny sposób upada na nią figura Matki Boskiej. Po osiemnastu latach rola Benedetty (Virginie Efira) w klasztorze jest już zupełnie inna. Kobieta, regularnie doświadczana przez mistyczne wizje, zaczyna być świadoma swojej siły i wpływu, jaki ma na otoczenie. Z jednej strony rywalizuje o władzę ze swoją przełożoną (Charlotte Rampling), z drugiej wdaje się w płomienny romans. Obiektem westchnień bohaterki jest pochodząca z nizin społecznych Bartolomea (Daphné Patakia), która w klasztorze znalazła bezpieczną przystań. Rosnące wpływy Benedetty przysparzają jej również wrogów, i to na samych szczytach religijnej hierarchii.

Reżyseria: Paul Verhoeven

Scenariusz: David Birke / Paul Verhoeven

Obsada: Virginie Efira, Charlotte Rampling, Daphné Patakia

Dramat historyczny, prod. Belgia / Francja / Holandia, 2021r., 127 min.

31.01 – Wszystko poszło dobrze

Kiedy Emmanuèle przerywa pracę i podnosi słuchawkę telefonu, jeszcze nie wie, jak wiele zmieni on w jej życiu. Okazuje się, że 85-letni ojciec kobiety na skutek udaru w ciężkim stanie trafia do szpitala. Zaniepokojona bohaterka ma jednak nadzieję, że i tym razem mężczyzna wyjdzie z tego bez szwanku.

Wraz z siostrą wpadają w spiralę szpitalnego życia, większość czasu spędzając przy łóżku osłabionego André. To dla Emmanuèle chwila na spojrzenie w przeszłość i przeanalizowanie skomplikowanych relacji z ojcem. Sytuacja w jednej chwili się odwróciła, bo nagle on stał się całkowicie zależny od córki. Zwłaszcza że udar spowodował nieodwracalne zmiany w organizmie mężczyzny. Kiedy André przekonuje się, że czeka go jedynie powolna wegetacja, prosi córkę, by pomogła mu umrzeć. Tyle że we Francji równoznaczne jest to ze złamaniem prawa. Sytuację komplikuje obecność niejakiego Gerarda, co jakiś czas pojawiającego się w szpitalu.

Reżyseria: François Ozon

Scenariusz: François Ozon

Obsada: Sophie Marceau, André Dussollier, Géraldine Pailhas

Dramat, prod. Francja, 2021r., 113 min.